0472 55 23 80 els@savanto.be

>> Fast forward

Brake before the curve… then accelerate out!

 

Met het >>Fast Forward programma ben je niet meer te stoppen

01

Je wil… 

Je wil een goede manager zijn
Je wil gelukkig zijn
Je wil een goede work – life balance
Je wil zo weinig mogelijk stress
Je wil een gelukkig team
Je wil je bezig houden met leuke dingen binnen je job
Je wil klaar zijn voor de toekomst
Je wil vat hebben op de situatie en niet achter de feiten aanhollen

02

Hoe ik je help

De >>Fast Forward methode steunt op mijn eigen analysestijl die ik doorheen de jaren ontwikkelde. Hoezeer ik soms ook dacht, bij de aanvang van een project: “Wat moet ik hier nu mee?”, telkens opnieuw kwam ik met mijn gestructureerde aanpak tot conclusies die niet alleen bruikbaar waren, maar ook een solide basis vormden voor een gefundeerd communicatieplan.

Mijn technische kennis is een plus waar een minderheid van de marketeers over beschikken. Wat de voordelen van een CNC-gefreesd stuk zijn, schudt niet elke communicatiespecialist uit zijn of haar mouw.

03

De investering

Stel dat je blijft werken op de manier dat je nu doet… dat kan perfect zijn! Het bedrijf draait, je verkoopt.

Maar stel je voor als je samen met de kosten drukken, ook jezelf en je medewerkers gelukkiger kan maken. Je de stress van je afdelingen kan reduceren. Je wéét dat je de juiste medewerkers voor de job hebt en alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Wat een energieboost zou dat zijn voor je bedrijf? En tot welke resultaten zouden jij en je team dan in staat zijn te realiseren!

Actie komt altijd met een kost, maar ik beloof u… de kost van inactie zal in dit geval vele malen hoger zijn.

reschtstreeks in mijn agenda

men heeft altijd meer dan een half woord nodig

Is het resultaat van jouw medewerkers of leveranciers niet op het niveau dat je wenst? Zoek het dan eerst bij jezelf. Pas als je zeker weet dat het niet bij jezelf ligt, mag je aan je medewerkers twijfelen. Ik ga je helpen om te weten waar het aan ligt.

– Els Duflos

Jij gaat mij veel tijd kosten

De huidige werkwijze kost je ook tijd.
Je team sturen, en bijsturen kost ook tijd.
Je leveranciers briefen, en sturen en bijsturen kost ook tijd.
Ik… kost je inderdaad ook tijd.

MAAR… In veel gevallen is het zo: hoe minder ik beïnvloed word door jou, hoe beter het resultaat. Ik zal je tijd kosten, en ook je medewerkers zal ik aan hun mouw trekken. Maar als ik klaar ben, krijg jij die tijd dubbel en dik terug van mij.

 

Jij gaat mij veel geld kosten

Hoeveel projecten met leveranciers startte je de afgelopen jaren op die niet het verhoopte resultaat opleverden?
Hoe vaak kwam het voor dat leveranciers een project toch niet binnen de afgesproken projectprijs konden opleveren omdat de scope doorheen het traject veranderde?
Alle tijd die jij in uitvoerende taken steekt… hoeveel kost die? En de opportuniteitskost daarvan? Hoeveel geld lopen jullie mis doordat jij je niet kan focussen op wat écht belangrijk is in jouw functie?

Alle tijd die jouw medewerkers steken in projecten en er niet het verhoopte resultaat is. Hoeveel kost het als jouw team een halve dag werk verliest?

Alle kosten voor projecten met leveranciers, niet te onderschatten als je kijkt in de totaliteit… zijn al deze kosten achteraf te verantwoorden als je kijkt naar hun return on investment?

Hoeveel kost jouw verloren tijd? En die van jouw werknemers als jullie nog twee jaar op deze manier blijven werken?

Dit werkt niet voor ons

Er zijn er al meer geweest die voor jou analyses gemaakt hebben over het bedrijf en dat was allemaal interessant, maar daar kwam nooit wat uit?

Dat ken ik…
En mijn werk is ook al verschillende keren zo opgeleverd… zonder vervolg en zonder resultaat. Dat is niet oké hè!

In het >>Fast Forward Programma koppel ik mijn unieke analysestijl daarom ALTIJD aan de implementatie. Het resultaat is hier niet de conclusie van de analyse. Het resultaat van het programma is een gefundeerde marketingplanning die de basis vorm voor een communicatie die quasi vanzelf uitgerold wordt.

 

Een hart voor marketing,
een neus voor techniek
en een focus op duurzaamheid…

Waarom ik durf beloven wat ik beloof

Mijn eerste diploma dat ik behaalde, was een masterdiploma product design. Vijf jaar ben ik technisch gedrild. Materiaalleer (hout, metalen, kunststoffen…), maar ook mechanica, statica, ergonomie… Forse theorie naast forse praktijk. Echt niet te onderschatten, die combinatie.

Mààr… ik wou meer… vormgeving is voor mij niet genoeg. Het productconcept is voor mij minstens even belangrijk. Dus ik ging marketing studeren… en daar verloor ik mijn hart.

Ik begon te werken als designer – de ironie –  maar wrong mij na 1,5 jaar in een marketingpositie. Nog een half jaar later was ik onder de commercieel directeur verantwoordelijk voor de corporate marketing van een Limburgs productiebedrijf met (toen) 400 werknemers in 5 landen.

Daarna ging ik aan de andere kant staan… ik trok naar een marketingbureau. Daar kwam tot uiting wat tijdens mijn opleiding al bleek…. al snel maakte ik marketingstrategieën aan de lopende band… van A tot Z. Ik ontwikkelde mijn eigen analysestijl die mij altijd – maar dan ook altijd – bracht tot bruikbare conclusies.

Daarna trok ik het meest weg van mijn roots. Ik werd marketingmanager van een dienstenonderneming. En daar… leerde ik processen optimaliseren en daarvoor de juiste software laten ontwikkelen. Mijn lijfspreuk was: Ik wil mijn eigen job overbodig maken… en ik was zeer goed op weg – tot Corona kwam.

En nu ben ik hier… voor u…

Waarom >>Fast Forward de juiste oplossing is voor jou

01

Je verliest geen tijd en energie met uitvoerende taken, medewerkers en leveranciers werken efficiënter samen en onvoorziene kosten worden vermeden.

02

Met een minimale inspanning haal je het beste uit medewerkers en leveranciers waardoor je minder stress ervaart en je kunt focussen op jouw eigen werk, innovatie of creativiteit.

03

Een gestructureerde aanpak en duidelijke briefings zorgen voor topresultaten en een positieve vibe tussen de medewerkers en partners.

04

Je bent klaar voor de toekomst want je hebt zicht op nieuwe kansen en kent de bedreigingen en gaat door innovatie en creativiteit een voorsprong nemen ten opzichte van de concurrentie.

05

Jouw beslissingen worden gefundeerd genomen. Je weet waarop je je moet focussen waardoor je zelfzeker en met kennis van zaken aan de slag kunt.

06

Je bespaart kosten omdat je geen geld weggooit aan ‘losse flodders’, last minute ‘reddingsacties’, probeercampagnes en acties die niks opbrengen.

07

Je verkoopt makkelijker omdat je bedrijf en assortiment aantrekkelijker worden voor klanten.

08

Je verkoopt makkelijker omdat je klanten beter kunt inschatten en je communicatie verbetert

09

Samenwerken wordt makkelijker en fijner omdat medewerkers en managers op één lijn zitten waardoor de sfeer positiever wordt, en er leukere ideeën naar boven komen

MAAR VOORAL:

We worden gelukkiger omdat wat we leren, blijvend is… en de tools die we ontwikkelen nog jaren zullen doorwerken in de onderneming.

Let’s put you in the driver’s seat

start the engines met pitstop

PUT YOURSELF IN POLE POSITION

>> go fast forward

FINISH IN STYLE

Laten we kennismaken

Email

els@savanto.be

Phone

0472 55 23 80